Fraktpolicy

Leverans och frakt

Vid leverans inom Sverige använder Minfot PostNord Sveriges Svanenmärkta e-handelstransporter: Service Point (MyPack Collect) och MyPack Home.

Svanenmärkt leverans är ett leveransval som uppfyller stränga krav på klimatprestanda och hög energieffektivitet.
Svanenmärkningen säkerställer:
• Minskade klimatutsläpp genom stränga krav på energieffektivitet, förnyelsebara drivmedel och eldrivna fordon.
• Anställningsvillkor i enlighet med kollektivavtal eller motsvarande.

Fraktkostnad är 49kr. Vi erbjuder fri frakt när du handlar för minst 599kr. Vid leverans till Finland använder sig Minfot av PostNord MyPack Collect, med en fraktkostnad på 49kr på alla beställningar.

Vi erbjuder även hemleverans via PostNord MyPack Home (Svanenmärkt leverans) inom Sverige som levereras direkt till din dörr vid önskad dag och tidpunkt som du väljer själv, antingen via PostNords app, genom att följa anvisningarna i SMS:et du får eller genom att kontakta deras kundservice. Kostnaden för hemleverans är 89kr vid köp över 599kr, annars 138kr. Vid val av hemleverans krävs att du anger ett giltigt svenskt mobilnummer i samband med köpet. Observera att Hemleverans är en tilläggstjänst och vid eventuell retur av en order som skickats med denna leveransmetod återbetalas ej kostnaden.

Produkter med lagerstatus "I lager" skickas inom 1-3 vardagar. Produkter med lagerstatus "Skickas inom 2-5 vardagar" är beställningsvaror. Du ser på produktens sida om en vara finns i lager eller har en längre leveranstid.

Leveranstiden inom Sverige med tjänsten PostNord Service Point (MyPack Collect) är normalt 1-2 arbetsdagar från det att paketet har skickats från vårt lager. Ditt paket levereras till närmsta ombud och du har även möjlighet att på egen hand ändra ombud när paketet är påväg. Du aviseras via SMS eller PostNords app när din leverans finns att hämta hos ditt valda ombud.


Minfot kan inte hållas ansvarig att leverera en slutsåld eller utgången produkt.

Spåra ditt paket: I mailet ”Din beställning är på väg” finner du en spårningslänk där du kan följa din försändelse. Här ser du även när paketet ankommit ombud/utlämningställe.


Outlösta paket

Du ansvarar själv för att hämta ut din order i tid. Tänk på att paketets liggtid hos ombudet är sju dagar fr.o.m. 2021-01-15. Om du av någon anledning inte löser ut ditt paket, debiterar vi dig 200:- för frakter och hanteringskostnader. Avgiften debiteras i efterskott. Vid utebliven betalning vidarebefordras kraven till inkassoservice. 

Att inte hämta ut sitt paket räknas inte som en godkänd retur. Skulle paketet gå i automatisk retur går varan tillbaka in i vårt lager. Önskar du varan på nytt behöver du lägga en ny order via Minfot.se.


Leveransförsening

Om leveransförsening av någon anledning uppstår kommer vi att kontakta dig. Givetvis kommer vi att göra allt vi kan för att leverera din beställning så snabbt som möjligt. Du som kund har dock rätt att häva köpet vid omfattande leveransförsening.