Hjälpcenter: Betalning

Här kan du se vanliga frågeställningar gällande våra betalningsmetoder, inklusive hur du handlar tryggt och enkelt med Qliro. Vår ambition är att göra ditt köp så bekvämt och säkert som möjligt. Har du ytterligare frågor? Vår kundtjänst finns alltid här för att hjälpa dig.

Om Qliro

Behöver jag Bank-ID för att beställa hos er?

Ja, samtliga betalsätt kräver att du identifierar dig med Bank-ID eller en säkerhetsverifiering.

När du väljer månadsfaktura, faktura 14 dagar, flexibel delbetalning, fast delbetalning eller köp nu betala senare kommer du behöva identifiera dig med Bank-ID för bekräftelse av ditt köp.

Swish och kortbetalning är utformade för att vara mer smidiga betalsätt och verifieras via din bank. Väljer du Swish eller direkt från din bank verifierar du ditt köp med Bank-ID och för kortbetalning sker verifiering, kopplat med 3DSecure, till din bank.

Måste jag använda Qliro för att kunna handla hos er?

Vissa betalalternativ går via Qliro och hanterar alla fakturor samt delbetalningar för ditt köp.

Använder du Swish eller kortbetalning registreras beloppen direkt i din bank men Qliro står för betalinformationen.

Kan jag förlänga förfallodatum på min faktura hos Qliro?

Ja, du kan förlänga förfallodatum för din faktura och då mot en avgift.

Avgiften för förlängningen beror på hur många dagar du väljer att flytta fram förfallodatumet med.

Om du har några frågor om att flytta fram förfallodatumet för din faktura kan du chatta med Qliros kundtjänst via deras app eller ringa dem på telefonnummer 0200 430 030.

Finns det några avgifter för att betala med Qliro?

Qliros kassa är avgiftsfri, men det kan tillkomma vissa avgifter eller räntor beroende på vilket betalsätt som du väljer att använda vid ditt köp.

Hur får jag tag på betalinformation om min order från Qliro?

Betalunderlaget för din faktura skickas från Qliro AB, till den mejladressen du registrerade vid köpet.

Du kan både logga in i din app eller via Qliros hemsida för att se dina betalunderlag. Du kan även kontakta Qliros kundtjänst genom att chatta med kundtjänst i appen eller kontakta dem på 0200 430 030.

Vart vänder jag mig om jag har frågor om min betalning eller Qliro?

Har du frågor om betalningar, fakturor eller delbetalningar hos Qliro? Kontakta deras kundtjänst på 020-0430 030, via chatten i Qliro-appen eller mejla till kundservice@qliro.com

Önskar du information kring din order kan du kontakta vår kundtjänst för vidare hjälp. Du når oss på telefonnummer 0431-72500, måndag till fredag (helgfria vardagar), mellan kl. 10:00-15:00 eller så kan du mejla till info@minfot.se.

Är det säkert att använda Qliro?

Ja, Du kan känna dig säker med Qliro,

Qliro erbjuder en säker användning av sina betaltjänster och de erbjuder både köparskydd och säkerhetsverifiering med BankID.

Jag har inte fått min faktura?

I samband med att vi skickar din order från vårt lager aktiveras fakturan från Qliro.

Om du inte har fått någon information om din faktura eller betalning så kan det bero på att det har hamnat i din skräppost eller att du har angett fel mailadress. Om du inte hittar din faktura eller har andra frågor om fakturor, vänligen kontakta Qliros kundtjänst.

Tänk på att du även kan hitta dina fakturor genom att logga in via Qliros app eller deras hemsida.

Kan jag betala med Swish?

Ja. Du kan välja Swish som betalmetod när du slutför din betalning via Qliro.

Kan jag betala med betalkort?

Ja. Du kan välja att betala med kort när du slutför din beställning i kassan.

Kan jag få en kopia av min faktura?

Obetalda fakturor kan du ladda ner som en PDF i appen eller om du loggar in på Qliro.com.

Önskar du få en kopia av din betalda faktura ber vi dig att ta kontakt med Qliros kundtjänst för att få din faktura som PDF med inklusive moms.

Du når deras kundtjänst på telefonnummer 020 0430 030 eller så kan du även chatta med dem via Qliros app.

Jag har fått bekräftelse av er att min retur är hanterad, varför är inte fakturan uppdaterad?

När vi har tagit emot och hanterat din retur krediterar vi Qliro. Qliro skickar då antingen ut ett nytt betalunderlag eller ett återbetalningsmejl.

Om inte hela beställningen returneras, eller om du behöver betala returfrakt, får du ett uppdaterat betalningsunderlag från Qliro.

Vi rekommenderar alltid att du pausar fakturan hos Qliro vid retur eller byte, för att undvika eventuella påminnelser.

Har du frågor eller funderingar kring din retur är du välkommen att kontakta vår kundservice

Om betalning

Hur betalar jag och vilka betalalternativ finns?

Vid köp, slutför och betalar du din order i kassan.

Du kan välja att betala din order som "betala nu" med betalsätten Swish, kortbetalning eller direkt från bank.

Du kan även välja betala din order som "betala senare" via Qliro genom att välja mellan månadsfaktura, faktura 14 dagar, flexibel delbetalning, fast delbetalning eller köp nu betala senare

Varför går inte min betalning igenom?

Om ditt köp inte godkänns när du väljer att betala med de olika betalalternativen kan det bero på någon av följande anledningar:

1. Kontrollera betalningsuppgifterna: Se till att du har angett korrekta betalningsuppgifter, inklusive kortnummer, utgångsdatum och CVC-kod, om du valt att betala med kort.
2. Kontrollera att dina personuppgifter är korrekt ifyllda.
3. Att mobilnumret för Swish är korrekt ifyllt.
4. Kontrollera om dina fakturor hos Qliro har förfallit och behöver betalas, eftersom obetalda fakturor kan göra att nya köp inte godkänns.

Hur vet jag om pengarna är dragna?

När du har lagt din order och du har valt att betala direkt via kort, Swish eller annan direktbetalning så reserveras beloppet på din bank.

När din order skickas från vårt lager aktiveras betalningen och då dras pengarna från din bank.

Vad är Visa Secure och Mastercard Identity Check?

Visa Secure och Mastercard Identity Check är säkerhetstjänster som syftar till att öka säkerheten vid kortbetalningar vid onlineköp och för alla digitala enheter.

Båda säkerhetstjänsterna bygger på att du utöver dina vanliga kortuppgifter även måste ange en personlig kod som du själv valt, exempelvis via Mobilt BankID eller en annan autentiseringsprocess för att verifiera kortanvändarens identitet.

Det är numera obligatoriskt att ha sitt kort anslutet till denna säkerhetstjänst för att kunna handla hos många internetbutiker. Syftet är att säkerställa betalningsprocessen och skydda mot bedrägerier och obehörig användning.

Skulle ditt kort inte redan vara anslutet, kontakta din bank för att få veta mer. Observera att ditt köp kan nekas om ditt kort inte är anslutet till säkerhetstjänsten.

När jag betalar med betalkort får jag ett felmeddelande, vad beror det på?

Felaktig kortinformation: Dubbelkolla att du har angett korrekt kortnummer, utgångsdatum och säkerhetskod. Ett felaktigt nummer eller felaktig information kan leda till att transaktionen nekas.

Spärrat kort: Kontrollera att ditt betalkort inte är spärrat av din bank av någon anledning. Det kan bero på misstänkt aktivitet eller andra säkerhetsåtgärder.

Tekniska problem: E-handelsplattformen kan möjligen ha tekniska problem som påverkar betalningsprocessen. Försök igen senare eller kontakta vår kundtjänst för att få vidare hjälp.

Begränsningar eller restriktioner: Vissa banker kan ha begränsningar för onlinebetalningar eller transaktioner. Kontakta din bank för att se om det finns några restriktioner på ditt kort.

Kan jag betala med presentkort?

Ja, det går att betala med presentkort. Du anger ditt presentkortsnummer när du kommer till kassan och då dras beloppet av på ordern.

Hur vet jag att Minfot är en trygg e-handel?

Vi är ett svenskt företag med en certifierad e-handel och på vår hemsida kan du se symbolen ”Trygg e-handel”.

Sedan 2007 certifierar Svensk Handel svenska e-handelsföretag. Symbolen Trygg E-handel fungerar som en kvalitetssäkring både för konsumenter och företag.

Certifieringen garanterar att företaget följer aktuella lagkrav för e-handlare, inklusive regler inom konsumenträtt och GDPR.

För dig som konsument innebär certifieringen att företaget är en seriös, trovärdig och säker aktör som du kan lita på.

Vill du veta mer om Trygg e-handel så kan du läsa mer om det på deras hemsida: https://tryggehandel.svenskhandel.se/

Vi har även en svensk kundtjänst och har du några frågor eller funderingar kan du enkelt nå oss via både telefon: 0431-72500 och e-post: info@minfot.se

Behöver jag uppge mitt personnummer i kassan?

Nej du behöver inte aktivt uppge ditt personummer i kassan.

Men beroende på vilket betalsätt du väljer kan du behöva bekräfta din identitet via Mobilt BankID som indirekt redan är kopplat till ditt personummer. Detta för att säkerställa att ingen obehörig handlar i ditt namn.

RING OSS

Telefon: 0431-72500
Måndag-fredag kl. 10-15

MAILA OSS

Epost: info@minfot.se
Vi svarar inom ett dygn på vardagar