Återbetalningspolicy
Retur- och bytesrätt i 14 dagar. Förlängd returrätt på julklappar till 2026-01-15.
Varan skall vara i oanvänt skick samt i sin originalförpackning**. Du som kund står för returfrakten, som regleras i efterhand. Använd alltid vår returfraktsedel.
**Av hygienskäl är produkter som strumpor, stödstrumpor, stödstrumpbyxor och vissa skydd undantagna från ångerrätten. Vid retur av en sådan produkt måste förpackningen vara obruten och produkten helt oanvänd. Bytesrätt vid felaktig storlek gäller ej om produkten är provad. Läs mer om detta längre ned.
Retur sker på följande sätt:
Använd alltid vår returfraktsedel – i din leverans har du fått en självhäftande returfraktsedel tillsammans med en följesedel där det på baksidan finns ett formulär för din retur. Fyll i returformuläret genom att ange retur eller byte samt returorsak/er till din retur och lägg detta i ditt returpaket. Fäst returfraktsedeln på utsidan av paketet. Lämna sedan in paketet till ett PostNord-ombud och spara inlämningskvittot.
Kostnad för retur är 59kr och debiteras i efterhand.
(gäller ej vid byte eller reklamation, då är returen kostnadsfri)
Observera att Hemleverans är en tilläggstjänst och vid eventuell retur/byte av en order som skickats med denna leveransmetod återbetalas ej kostnaden (89kr).
Detta ska finnas i returpaketet:
- Produkten/produkterna du vill returnera, i oförändrat skick
- Produktens originalförpackning
- Ditt order- och kundnummer (står på följesedeln)
- Ditt namn
Obs! Förpacka din retur väl för att minska risken för skador. Använd exempelvis den påse och eventuell bubbelplast som medföljde din leverans eller något annat skyddande emballage. Tejpa aldrig direkt på produktförpackningen. Prisavdrag kan göras om en returnerad produkt vid kontroll anses ha använts på ett ovårdat sätt före retur. Om produktens förpackning är grovt skadad (pga bristande emballering) eller saknas i returen debiteras en avgift på 100kr.
Information för byte:
Vid önskat byte ber vi dig vänligen att lägga en ny order på produkten/-erna som du vill byta till. Din order skickas direkt inom den angivna leveranstiden och du får ett nytt betalunderlag eller en ny faktura via Qliro beroende på vilket betalningsalternativ du väljer. Din föregående order returnerar du som vanligt enligt ovan, och den kommer att krediteras/återbetalas när vi har tagit emot och hanterat den på vårt lager.
Observera att du alltså vid ett byte kommer att få en ny faktura eller nytt betalunderlag beroende på vilken betalmetod du väljer via Qliro. Så snart vi har mottagit din retur kommer din första faktura att uppdateras, och om du redan har betalt den, kommer du att få ett e-postmeddelande med ett återbetalningsformulär som du fyller i för att få pengarna tillbaka till önskat konto.
Om du betalar med Swish, kort eller direkt från banken, återbetalas beloppet inom 1–3 arbetsdagar till det konto som är kopplat till betalningsmetoden.
Information för reklamation:
Vill du reklamera en produkt som på något sätt är defekt eller felaktig i sin produktion? Kontakta vår kundtjänst för att få en förtryckt returetikett skickad till dig, antingen på telefon 0431-72500 (öppettider 10-15 på vardagar) eller via epost info@minfot.se. Med returetiketten skickar du tillbaka produkten du önskar reklamera kostnadsfritt. För att en reklamation ska kunna godkännas behöver vi få in produkten för undersökning.
Återbetalning vid retur:
All återbetalning och uppdatering av fakturor sker via Qliro efter hanterad retur.
Pengarna återbetalas automatiskt till det konto som är kopplat till din Swish- eller kortbetalning eller om köpet är gjord med ”direkt från din bank”.
Har du betalt din faktura får du ett returåterbetalningsmejl, från Qliro AB, med ett formulär som du fyller i för återbetalning. Återbetalningsmejlet skickas till den mejladressen som du angivit vid köptillfället. I mejlet med formuläret anger du det kontonummer som pengarna ska betalas ut till. När formuläret är ifyllt återbetalas summan för returnerade produkter till det angivna bankkontot inom 2-3 vardagar.
Du får även alltid en bekräftelse på att din retur är mottagen och behandlad till den epostadress som du angett i samband med din order.
Har du frågor angående din faktura, delbetalning eller återbetalning, kontakta Qliros kundservice på telefon 020 0430 030, chatta med kundtjänst via Qliros app eller mejla till kundservice@qliro.com.
Vad gäller vid köp av stödstrumpor, strumpor & olika skydd?
Öppet köp gäller enbart av stödstrumpor, strumpor och vissa skydd som inte har varit i kontakt med huden. Strumpor, stödstrumpor är ett undantag från ångerrätten om varan är provad (på fötterna). Vissa hygienartiklar och skydd är t.ex. stödstrumpor, strumpor, tåseparerare, fotfilar, produkter för nageltrång, nagelvård, fotvård, hudnära hjälpmedel för hallux valgus, mortons neurom, hammartå, skoskav.
Vid retur av en sådan produkt måste förpackningen vara obruten och produkten helt oanvänd. Har du exempelvis köpt ett 5-pack stödstrumpor måste alla strumpor vara oprovade för att förpackningen ska räknas som obruten. Bytesrätt vid felaktig storlek gäller ej om produkten är provad.
Som kund har du rätt att undersöka varan för att se vad den har för egenskaper och funktion.
Vid mottagen retur och vi anser att varan är hanterad på ett sätt som inte är nödvändigt för att undersöka den och produkten är skadad, använd eller på något annat sätt inte i originalskick kan en värdeminskning eller ett prisavdrag göras.
Trasig vara vid leverans
Är varan vid leverans trasig eller på något sätt felaktig ber vi dig vänligast att kontakta kundtjänst snarast eller inom rimlig tid då felet upptäckts för att kunna hjälpa dig vidare med ditt ärende.