Retur

Retur- och bytesrätt i 14 dagar. Varan skall vara i oanvänt skick samt i sin originalförpackning**. Du som kund står för returfrakten. Se alternativ nedan.

**Av hygienskäl är produkter som strumpor, stödstrumpor och stödstrumpbyxor undantagna från ångerrätten. Vid retur av en sådan produkt måste förpackningen vara obruten och produkten helt oanvänd. Bytesrätt vid felaktig storlek gäller ej om produkten är provad.


Retur kan ske på två olika sätt – välj det som känns smidigast för dig.

1. Retur via Posten Varubrev
rekommenderas främst vid retur av skor eller produkter med större volymer. En förtryckt returetikett skickas till dig antingen via epost (om du har möjlighet att skriva ut den själv) eller vanlig post. Kontakta oss på epost info@minfot.se eller telefon 0431-72500 för att få din returetikett.

Fäst returetiketten på ditt paket och lämna in hos ett postombud.

Kostnad för retur via Posten Varubrev eller MyPack är 49kr och debiteras i efterhand.
(gäller ej vid byte eller reklamation, då är returen kostnadsfri)


2. Retur med vanligt brev via Posten - rekommenderas vid retur av sulor, inlägg och andra mindre produkter. Ta med din försändelse till ett postombud där de väger paketet och sätter på porto. Kostnaden beror på paketets vikt och volym. Returen adresseras till följande adress:

Minfot i Båstad AB
Karupsvägen 2
269 40 Båstad



Detta ska finnas i returpaketet:

  • Produkten/produkterna du vill returnera, i oförändrat skick
  • Produktens originalförpackning
  • Ditt order- och kundnummer (står på följesedeln)
  • Ditt namn

Obs! Förpacka din retur väl för att minska risken för skador. Använd exempelvis den påse och eventuell bubbelplast som medföljde din leverans eller något annat skyddande emballage. Tejpa aldrig direkt på produktförpackningen. Prisavdrag/debitering kan göras om en returnerad produktförpackning är grovt skadad pga bristande emballering. Produktförpackning eller skokartong får ej saknas i returen.

Returinformationen ovan och våra förtryckta returetiketter gäller för kunder i Sverige. Övriga kunder i Norden bekostar själv returen på annat valfritt sätt.



Information för byte:

Vid önskat byte ber vi dig vänligen att lägga en ny order på produkten/erna som du vill byta till. Din order skickas direkt inom den angivna leveranstiden och du får ett nytt kvitto eller en ny faktura via Klarna beroende på vilket betalningsalternativ du väljer.

När du lägger din nya order, vänligen lämna ett meddelande till oss i kassan där du skriver "Byte, bifoga returetikett". Meddelandefältet hittar du under rubriken "Eventuellt meddelande till Minfot.se". Du får då en returetikett med i din nya leverans. Du behöver alltså inte skicka tillbaka produkten innan du fått din nya order.

Observera att du vid ett byte kommer att få en ny faktura eller nytt kvitto beroende på vilken betalmetod du väljer via Klarna. Så snart vi tagit emot din retur kommer din första faktura/betalning att återbetalas (eller makuleras om den är obetald).



Information för reklamation:

Vill du reklamera en produkt som på något sätt är defekt eller felaktig i sin produktion? Kontakta vår kundtjänst för att få en förtryckt returetikett skickad till dig, antingen på telefon 0431-72500 (öppettider 10-15 på vardagar) eller via epost info@minfot.se. Med returetiketten skickar du tillbaka produkten du önskar reklamera kostnadsfritt. För att en reklamation ska kunna godkännas behöver vi få in produkten för undersökning.



Återbetalning vid retur:

All återbetalning och kreditering av fakturor sker via Klarna. Du får alltid en bekräftelse på att din retur är mottagen och behandlad till den epostadress som du angett i samband med din order.

Har du frågor angående din faktura eller återbetalning, kontakta Klarnas kundservice på telefon 08 - 120 120 10 eller via klarna.com/se/kundservice