Beställning

Att handla hos oss är enkelt! Här hittar du all information du behöver om hur beställningar fungerar. Om du stöter på några frågor eller behöver hjälp under köpet är vår kundtjänst här för att hjälpa dig.

Såhär handlar du

Du behöver både e-postadress och BankID för att handla hos oss och om du vill ha hemleverans (MyPack Home) så behövs också ett giltigt svenskt mobilnummer.

När du hittat produkt/er du vill köpa väljer du storlek om det behövs och sedan trycker du på ”Lägg i varukorgen”. Du kan därefter välja att fortsätta handla eller att gå till kassan.

Längst upp till höger på sidan hittar du din varukorg som visar antalet produkter du har lagt till och om du klickar på korgen ser du även summan på din order.

När du är klar går du till kassan där du anger dina kunduppgifter, väljer önskat betalsätt via Klarna och slutför din beställning. I vissa fall ombeds du bekräfta ditt köp med BankID.

När du slutfört ditt köp skickas det omgående ut en orderbekräftelse till din angivna e-postadress.

Nej. Du behöver inte registrera dig för att kunna göra en beställning.

Mobilnummer behövs för att du ska kunna få en sms-avisering när din beställning har nått ditt lokala utlämningsställe för avhämtning eller levererats till din postlåda/dörr. 

Väljer du leveranssätt Hemleverans via PostNord (MyPack Home) måste du ange ett giltigt svenskt mobilnummer.

Ett antal val ska göras vid hemleverans och dessa skickas i en länk via sms från PostNord, efter att ordern har skickats från vårt lager.

Om en produkt har status "Beställningsvara" så finns den inte på vårt lager utan beställs hem från någon av våra leverantörer direkt efter att du gjort ditt köp. Beställningsvaror skickas från oss inom 2-5 arbetsdagar.

Nej, en produkt reserveras inte när den enbart lagts i varukorgen eller ligger i kassan.

Det går inte att reservera en produkt på hemsidan, men ta gärna kontakt med vår kundtjänst så kan vi hjälpa dig med en förhandsorder, exempelvis om du vill bli garanterad att få en produkt så fort vi får in den i lager igen.

Ja, det går att göra en förhandsorder på en vara som ska komma in i lager. Ta kontakt med vår kundtjänst så hjälper vi dig med detta. Du måste själv slutföra ordern via Klarna och därför behövs BankID och e-postadress.

Ja, om du vill så kan vi lägga upp en order till dig, men du måste själv godkänna den. När vi har registrerat din order och alla nödvändiga uppgifter skickas ett mejl ut från Klarna till dig, som innehåller en länk och via den slutför du din order genom att välja det betalsätt du önskar.

För att vi ska kunna hjälpa dig med detta behöver du en e-postadress och BankID.

Vi har dessvärre inte vårt sortiment i några fysiska butiker, vi har endast försäljning via vår hemsida.

Ja, du kan handla som företag. Det som krävs är att företaget med organisationsnummer ska vara registrerat hos Klarna, annars kan du inte slutföra köpet.

När du kommer till kassan trycker du där det står "Byt till företagskund" uppe till höger och sen fortsätter du enligt anvisningarna.

Beställning - om din order

Kontrollera först och främst att du har fyllt i alla uppgifter korrekt vid beställning.

Andra orsaker till att en beställning ej går att genomföra kan vara att:

- Ett tillfälligt fel i betalningsprocessen
- Eventuell rabattkod är ogiltig
- Driftstörning

När du kontrollerat ovan nämnda punkter så gör ett nytt försök. Du kan även prova att lägga ordern via en annan enhet, såsom dator, mobiltelefon etc.

Om problemet kvarstår kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig.

Ja, du kan ange en annan leveransadress innan slutförd beställning, under steg 5 i kassan. Där finns först "Dina uppgifter" och under nästa del "Leverans" har du möjlighet att justera leveransadressen genom att klicka på "Ändra" uppe till höger i rutan.

Nej, det går tyvärr inte att göra ändringar, tillägg eller makulera ordern efter att den är slutförd eftersom hantering i våra automatiska system påbörjas direkt.

Efter korrekt slutförd beställning får du en orderbekräftelse till den e-postadress du har angett vid köpet.

Hittar du inte någon orderbekräftelse så kontrollera först skräpposten eller en eventuell Kampanj-flik i din mail, innan du gör ett nytt försök.

Utebliven orderbekräftelse beror antingen på att e-postadressen är felaktig eller att ordern inte gick att slutföra på ett korrekt sätt. Börja med att kolla att mailet med orderbekräftelsen inte har hamnat i mappen för skräppost. Hittar du inte den där heller, ta kontakt med vår kundtjänst så ska vi hjälpa dig vidare.

En beställning skickas från oss inom 1-3 vardagar (lagervara) eller 2-5 vardagar (beställningsvara).

Räkna även med att PostNord har en leveranstid på 1-2 vardagar efter att ordern har lämnat vårt lager.

Om det av någon anledning dröjer innan vi kan skicka din order kommer vi att kontakta dig via epost.

Nej. Vi har tyvärr inte möjlighet att samleverera två olika order i ett och samma paket.

Om din order måste annulleras kan det bero på att artikeln du beställt inte längre finns tillgänglig. Skulle detta mot förmodan hända kommer vi att kontakta dig via epost eller telefon och vi hjälper dig gärna att försöka hitta en motsvarande produkt.

Om vi inte kan leverera din order enligt de villkor som vi har angett kommer vi att kontakta dig via epost eller telefon.

Hittar du inte svaret du söker? Kontakta oss på telefon eller mail så hjälper vi dig med dina funderingar.


RING OSS

Telefon: 0431-72500
Måndag-fredag kl. 10-15



MAILA OSS

Epost: info@minfot.se
Vi svarar inom ett dygn på vardagar