Leverans

Här hittar du all information om våra leveransalternativ, fraktkostnader och leveranstider. Vi vet att snabb och säker leverans är viktigt för dig som kund, och därför samarbetar vi med pålitliga leveranspartners. På denna sida besvarar vi vanliga frågor om hur din order skickas, spåras och vad du kan förvänta dig kring leveranstiden.

Om frakt

Du kan välja mellan två olika leveranssätt, båda med PostNord:

• Varubrev 1:a klass (Leverans via PostNord), leverans till din adress om ordern väger under 1 kg. Om ordern överstiger den vikten omvandlas den till MyPack Collect som du hämtar hos ett ombud.

• MyPack Home (Hemleverans via PostNord). Denna tjänst kostar 89 kr vid köp över 599kr och innebär att du själv kan välja dag och tid för din hemleverans eller låta försändelsen gå vidare till ett valfritt ombud.

Vi erbjuder fri frakt vid köp över 599kr.

Order som hamnar under beloppet 599kr debiteras med en frakt på 49kr.

Avgiften för "Hemleverans via PostNord, som är en tilläggstjänst, återbetalas inte vid retur.

Nej. Alla leveranser från oss skickas från vårt lager i södra Sverige.

Som kund betalar du endast den angivna frakten om du handlat under 599kr eller valt Hemleverans som tillägg.

Vi skickar till Sverige, Norge, Danmark och Finland.

Svenska och finska kunder handlar här på Minfot.se medan kunder i Norge handlar på Myfeet.no och kunder i Danmark handlar på Minfot.dk.

Nej, vi kan tyvärr inte skicka expressfrakt. Vi erbjuder leveranssätt Varubrev 1:klass eller Hemleverans, båda med PostNord.

Om leverans

Om vi har produkterna på lager skickas din order inom 1-3 arbetsdagar. Gäller det en beställningsvara så tar det istället 2-5 arbetsdagar innan ordern skickas från oss.

Information om varje artikels leveranstid finns på produktsidan.

När din beställning lämnar vårt lager skickar vi ut ett mejl där det står att din order är på väg. I det mejlet finns en klickbar spårningslänk och via länken kan du följa din leverans.

Om du inte fått mejlet inom den angivna leveranstiden eller om du har andra frågor kring din beställning, ta kontakt med vår kundtjänst så hjälper vi dig.

Alla order levereras med PostNord enligt det leveranssätt du valde i kassan innan slutförd beställning. I kassan kan du välja mellan 2 olika fraktmetoder.

Order med vald fraktmetod "Leverans med PostNord" skickas vanligtvis med Varubrev Klass 1 och levereras hem till dig, till dörren eller i en påse vid brevlådan. Order som överstiger 1 kg levereras till ombud och skickas som en MyPack Collect.

Order med vald fraktmetod "Hemleverans med PostNord" levereras enligt dina önskemål. Detta efter att du själv svarat på det sms som skickats till det registrerade mobilnumret, avsändare PostNord, efter att ordern har skickats från vårt lager.

Du har 7 dagar på dig att hämta ditt paket hos ombudet innan det går i automatisk retur till oss. Vi debiterar en avgift på 200 kr för order som kommer tillbaka outlösta.

Börja med att kontrollera att mobilnumret stämmer på orderbekräftelsen. Om det är fel är det troligtvis därför du inte har fått någon avisering. Leveransen kan också ha blivit försenad hos PostNord av någon anledning och inte kommit fram inom angiven tid, men ring gärna till vår kundtjänst så ska vi hjälpa dig spåra din leverans.

Du kan också använda PostNords app, där du enkelt kan spåra dina försändelser, alla paket som är kopplade till ditt mobilnummer eller e-postadress dyker automatiskt upp i appen.

Din order ligger hos ombudet i 7 dagar och hämtas den inte ut inom den tiden returneras den automatiskt till oss.

Observera att vi vid outlöst försändelse debiterar en avgift på 200kr för frakter och hanteringskostnader i samband med att returen hanteras. Se våra köpvillkor.

Önskar du få din beställning igen ber vi dig vänligen lägga en ny order på vår hemsida.

Skulle något saknas i din leverans får du antingen pengarna tillbaka eller så skickar vi ut det som saknas till dig utan debitering. Ta kontakt med vår kundtjänst så hjälper vi dig direkt.

Om du inte har fått din order inom den tid som vi har lovat så ta kontakt med vår kundtjänst för mer information.

Om någon/några av varorna tillfälligt saknas på vårt lager så meddelar vi dig via mail.

Är det så att du har fått din order men att det saknas varor i försändelsen, vänligen kontakta vår kundtjänst.

Om ditt paket är skadat när du hämtar ut det, kontrollera om skadan också påverkat innehållet och säkerställ att ingenting saknas. Om skadan är markant eller någonting har försvunnit - gör en skadeanmälan direkt hos ombudet och ta kontakt med vår kundtjänst så hjälper vi dig vidare.

Vi kan tyvärr inte leverera till Åland.

För leverans till Svalbard, var vänlig kontakta vår kundtjänst. Du når oss på +46 101 887 988 eller info@myfeet.no.

Nej.

Det går tyvärr inte att göra några ändringar på ordern när den väl är registrerad hos oss eftersom den direkt börjar hanteras i våra automatiska system.

Ja.

Detta ändrar du i kassan, steg 5 - slutför beställning, genom att först fylla i dina uppgifter med e-postadress och postnummer. Sedan kan du ändra leveransuppgifterna för din order genom att klicka på "Ändra" i rutan Leverans.

När din order är på väg till dig får du en länk via sms från PostNord. Klicka på länken för att välja dag och tid för hemleverans eller välj att ordern ska gå vidare till ett ombud. Fraktmetoden väljer du i kassan när du slutför din order, den heter Hemleverans via PostNord och kostar 89 kr vid köp över 599kr.

Hittar du inte svaret du söker? Kontakta oss på telefon eller mail så hjälper vi dig med dina funderingar.


RING OSS

Telefon: 0431-72500
Måndag-fredag kl. 10-15



MAILA OSS

Epost: info@minfot.se
Vi svarar inom ett dygn på vardagar