Vanliga frågor

Här har vi samlat de mest frekventa frågorna vi får från våra kunder. Oavsett om du undrar hur du kontaktar oss, behöver hjälp med en retur, vill veta var din order är, eller har stött på problem under din beställning kan du hitta svaret här.

Vad kan vi hjälpa dig med?

Vid köp av julklappar erbjuder vi förlängd retur- och bytesrätt till 2025-01-15. Obs! Produkten ska vara oanvänd och skokartong eller annan produktförpackning måste finnas kvar för att du ska kunna returnera den.

Du når oss på telefonnummer 0431-72500, måndag till fredag (helgfria vardagar), mellan kl. 10:00-15:00. 

Du kan även mejla till oss på info@minfot.se eller skicka meddelande/kommentera på våra sociala medier Facebook och Instagram.

Vi besvarar vanligtvis dina frågor via e-post och sociala medier inom 24 timmar på helgfria vardagar.

Du har alltid 14 dagars returrätt från det att du mottagit din vara. Varan skall vara i oanvänt skick samt i sin originalförpackning. Du kan läsa mer om vår returpolicy här.

Använd alltid vår returfraktsedel – i din leverans har du fått en följesedel, där det längst ned på baksidan finns en returfraktsedel.

Fyll i returformuläret och lägg detta i ditt returpaket. Klipp av adressetiketten och tejpa på utsidan av paketet. Lämna sedan in paketet till ett PostNord-ombud och spara inlämningskvittot.

Kostnad för retur är 59kr och debiteras i efterhand (vid byte eller reklamation är returen kostnadsfri).

Varan skall returneras i oförändrat skick och i sin originalförpackning. Tänk alltid på att skydda förpackningen. Använd alltid ett skyddande emballage och tejpa aldrig på produktförpackningen.

När vi har godkänt och behandlat din retur får du returbekräftelse skickad till dig via mail med information om att din retur är hanterad. Du får även ett mail från Klarna med information om eventuell återbetalning eller information om uppdaterad betalningsinformation för din order.

Notera att om du har returnerat flera artiklar så kan du i vissa fall få flera mail, per returnerad artikel.

En retur kan ta upp till 14 dagar, från det att du lämnade in returen hos ett ombud till att den blir behandlad av oss.

Nej, du kan dessvärre inte lämna din retur fysiskt till oss. Alla returer ska skickas till vårt lager i Helsingborg och du använder den returfraktsedel som finns med i din leverans.

Nej, det går inte att avbryta eller göra ändringar på en order som har kommit in till oss.

Om du ångrar ditt köp kan du skicka tillbaka ordern till oss direkt när du har tagit emot den. Du använder den returfraktsedel som finns på baksidan av följesedeln och anger returkod 02 för Retur.

Det kan finnas flera orsaker till varför din order har avbrutits och vi rekommenderar att du försöker lägga ordern på nytt och samtidigt vara uppmärksam på eventuella felmeddelanden.

Om problemet kvarstår, ta kontakt med vår kundtjänst så ska vi hjälpa dig vidare.

Du kan följa och spåra din order via spårningslänken som finns i leveransbekräftelsen. Leveransbekräftelsen skickas till den e-postadress du angav när du la din order och mailet skickas ut när din order lämnar vårt lager. Om du inte hittar mailet, vänligen kika i din skräpkorg.

Om du inte hittar mailet i din skräpkorg, eller inte har mottagit mailet alls, vänligen kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig spåra din order.

Om du har angett din e-postadress i vår shop för att motta en rabattkod men inte har fått den så börja med att kolla i din skräpkorg. Om du inte hittar mailet där, vänligen kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig.

Tänk på att erbjudandet endast gäller nya kunder, har du redan fått rabattkoden en gång så kan du dessvärre inte nyttja erbjudandet igen.

Om din rabattkod inte fungerar kan det finnas olika orsaker till det: att rabattkoden inte gäller för vald produkt, att giltighetstiden för rabattkoden har gått ut, att rabattkoden inte är korrekt ifylld eller att rabattkoden har använts vid ett tidigare köp och endast gäller vid ett köptillfälle.

Kontrollera först om rabattkoden är korrekt ifylld, att giltighetstiden är korrekt, att rabattkoden gäller för valda produkt/er eller om du fått något felmeddelande i kassan gällande rabattkoden.

Om du fortfarande har problem med din rabattkod, ta kontakt med vår kundtjänst så hjälper vi dig.

Alla produkter i vår shop har lagerinformation som du hittar på varje, enskild produkt. Vi har lagervaror som vi skickar inom 1–3 arbetsdagar, men även beställningsvaror som vi skickar inom 2–5 arbetsdagar.

Om du inte hittar den vara, eller storlek, du vill ha så kan du kontakta vår kundtjänst för att få mer information.

If you have any questions, concerns or need any information in English you can contact our customer service via email or phone. Our customer service speak English and will be able to help you.

Hittar du inte svaret du söker? Kontakta oss på telefon eller mail så hjälper vi dig med dina funderingar.


RING OSS

Telefon: 0431-72500
Måndag-fredag kl. 10-15



MAILA OSS

Epost: info@minfot.se
Vi svarar inom ett dygn på vardagar